Print

Wat zijn sync errors?
Wat betekent "Not synced because" ?

Wanneer de melding “Not synced because” verschijnt in de commentaar-balk naast een item betekent dit dat KampAdmin heeft gedetecteerd dat er iets fout is in dit item.

Onder de melding wordt deze fout toegelicht. Enkele voorbeelden:

  • Een periode zonder dagen
  • Een activiteit zonder Periode
  • Een activiteit met dezelfde code als een andere activiteit
  • Een kind dat al bestaat (=zelfde voor-, achternaam & geboortedatum)
  • Een korting zonder bedrag in € of %

Een item dat niet gesynced is, zal niet zichtbaar of bruikbaar zijn binnen KampAdmin (bv. een inschrijving die niet gesynced is, verschijnt niet of fout op het dashboard van de ouder). Wijzigingen aan dit item zullen ook niet worden doorgevoerd.

Hoe kan ik sync errors terugvinden?

Om items met een sync error gemakkelijk terug te vinden, voegen we automatisch het label ‘validation-error’ toe. Via de filter kan je filteren op dit label en zo alle items terugvinden met een validatie error in een bepaalde app.

In de tweewekelijkse e-mail met updates die we vanuit KampAdmin sturen, wordt ook altijd melding gemaakt van de sync-errors en in welke apps die aanwezig zijn. Het doel hiervan is om jullie hierop attent te maken voor de fout een groter probleem veroorzaakt. Het is dan ook belangrijk om deze errors zo snel mogelijk te bekijken. 

Hoe kan je zo'n error corrigeren?

Aan de hand van de uitleg onder de melding, kan proberen om het item te herstellen of -indien nodig- te verwijderen. De error-meldingen zijn zoveel mogelijk in het Nederlands, maar soms ook in het Engels. Meestal bevat de melding al een duidelijke boodschap naar de actie die nodig is.

Eens je het probleem hebt opgelost, zal er een melding komen dat het item gesynced kan worden met de KampAdmin systemen: sync successful. Het ‘validation-error’ label wordt dan ook automatisch verwijderd.

Volgende Testen als Admin
In dit artikel: