Print

Met activiteiten voor monitoren bedoelen we activiteiten die monitoren volgen ipv begeleiden. Een opleiding, vorming, weekend… zijn typische voorbeelden.

Om deze inschrijvingen via KampAdmin te doen, heb je verschillende mogelijkheden:

  • Als moni-inschrijvingen:
    aangeraden voor organisaties die enkel de monitorenmodule gebruiken
    + voor kleine evenementen zoals een vergaderavond waarvoor de moni niet moet betalen.
  • Als standaard deelnemer-inschrijvingen:
    aangeraden voor organisaties met beide modules van KampAdmin voor activiteiten waar de monitoren vrij kunnen op inschrijven en eventueel voor moeten betalen.
  • Als aangepaste deelnemer-inschrijvingen:
    enkel aangeraden voor grote volumes en een hele andere werking dan standaard deelnemers-inschrijvingen.

Hieronder volgt meer info over elk scenario.

In dit scenario, werk je zoals je gewoon bent voor de algemene monitorenplanning.

Zo kan je dan uiteindelijk monitoren uitnodigen (of bevestigen) voor een bepaalde moni-plaats, bijvoorbeeld een specifieke vorming of infomoment. In dit scenario wordt er geen kostprijs verrekend aan de monitoren die bevestigen.

Enkele tips:

  • Gebruik andere rollen dan de standaard, zodat er geen evaluatie wordt gevraagd van de mede-monitoren voor deze activiteit.
  • Zet het “aantal nodig” op 1000, dan wordt het team niet getoond.

Bij dit scenario is niet veel extra uitleg nodig, alles verloopt vanzelf zoals je dat zou verwachten vanuit de deelnemersmodule. Er kan worden gefactureerd voor inschrijvingen en het initiatief ligt bij de monitoren zelf. Typische voorbeelden zijn animatorcursussen of weekends.

Indien monitoren een inschrijving boeken, krijgen ze vanzelf een boeker-dashboard. Hoe dat in z’n werk gaat lees je in het artikel over Personen met meerdere rollen.

Wij moedigen aan om op deze manier te werken, een voorbeeld vind je hier terug:
https://www.kena.be/monitoren/ 

We raden deze methode enkel aan voor organisaties waar er een groot volume van deelnemers-activiteiten voor monitoren is en waar de vorige oplossingen ontoereikend zijn. Dit is immers een pak meer onderhoudswerk voor beide partijen.

Via de ‘doelgroep‘ bij categorieën kan je aangeven welke activiteiten bedoeld zijn voor reguliere deelnemers en welke voor monitoren. Vervolgens zal ons systeem zich iets anders gedragen voor de inschrijvingen die onder de doelgroep monitoren valt, maar de flow blijft 99% behouden.

  • Je kan je aanbod tonen op de website zoals normaal bij de deelnemersmodule
  • Eens je een activiteit hebt geselecteerd om op in te schrijven, kennen we de doelgroep van die activiteit, daarvoor blijft alles hetzelfde.
  • Vanaf nu kan je elke tekst die gebruikt wordt tijdens het inschrijfproces apart aanpassen voor deze soort inschrijvingen. Ook de mails op inschrijfniveau kan je aanpassen, afhankelijk van de doelgroep. Hieronder lees je hoe dat moet.
  • Pagina’s die voor beide doelgroepen worden gebruikt, kunnen niet worden aangepast per doelgroep (bv het overzicht met activiteiten of de betalingspagina)
  • Coupons worden verborgen
  • Opties worden getoond indien van toepassing
  • Vriendjes worden niet gevraagd
  • Indien de kostprijs €0 is, wordt er geen factuur gestuurd
  • Mails worden verstuurd vanuit het e-mailadres waaruit de andere moni-mails komen

 

Teksten aanpassen voor doelgroep monitoren

!! Vraag hiervoor eerst meer uitleg via een support ticket !!

Basisidee: je kan “overwrite_leaders_” toevoegen als prefix aan de key van een gekloonde vertaling en dan zal daar de aangepaste tekst worden gebruikt indien de doelgroep monitoren is. 

In dit artikel: