Print

Een inschrijving annuleren

Een inschrijving annuleren is heel eenvoudig en kan je snel doen via de acties bij een inschrijving. Je krijgt dan enkele keuzes te zien:.

Wanneer je een inschrijving annuleert, gebeuren de volgende dingen:

  • Er wordt een kredietnota toegevoegd in de Podio app ‘Facturen’.
  • De status verandert naar ‘geannuleerd’ en de bedragen worden aangepast
  • Er wordt een mail verzonden

  • Kostprijs inschrijving 
    = Het te betalen bedrag van de inschrijving, incl. opties en kortingen
  • Open (totaal)
    Het openstaand bedrag dat de ouder nog moet betalen. 
  • Administratiekost
    Je hebt de mogelijkheid om een ouder een kost aan te rekenen voor het (laattijdig) annuleren van de inschrijving. Indien je het volledige bedrag wil terugstorten laat je dit veld gewoon leeg.
  • Reden annulatie
    = Je hebt de mogelijkheid om een extra melding toe te voegen die mee zal verschijnen in de inschrijving.
  • Spaarpot / Terugbetaling
    = Kies of je wilt terugbetalen of het geld in de spaarpot van de ouder wilt plaatsen.
    - meer info over spaarpotten: klik hier
    - meer info over terugbetalingen: klik hier
    (deze keuze is niet zichtbaar als de inschrijving nog niet betaald was, of als de ouder nog andere inschrijvingen moest betalen: dan wordt het geld daaraan toegeschreven)

Een hele activiteit annuleren

In dit artikel: